BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Welcome to My Website

kemestiannya....
aku ikuti kehendaknya...
ku jadi pak turut, menurut kata hati....

menurut langkah-langkah gemalai...
persis tawanan perang....
tak berdaya nak menahan....



Pages

Jul 23, 2011

Bengkel Cemerlang UPSR

UJIAN Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) adalah perjuangan awal pelajar untuk melihat sejauh mana kebolehan mereka dalam pendidikan.
Justeru, ibu bapa amat teruja untuk melihat anak-anak mereka memperoleh keputusan cemerlang apatah lagi ia adalah tiket untuk memasuki sekolah asrama penuh.

Tempoh tiga bulan sebelum UPSR adalah tempoh yang penting kerana murid tahun enam memerlukan kekuatan mental secukupnya untuk menghadapi ujian besar itu.

Mereka boleh mengulangkaji murid, tetapi lebih penting ialah mempersiapkan diri dengan pelbagai perkara lain seperti panduan menjawab peperiksaan, doa, solat ketahanan mental dan menjaga kesihatan.


Setiap murid dan ibu bapa pasti mahukan kejayaan cemerlang, anak mereka mendapat 5A dalam UPSR, tetapi tanpa panduan dan hala tuju yang betul, mereka mungkin terkandas.Oleh itu, Gegar 5A UPSR akan menyediakan modul lengkap termasuk pakar motivasi, pendidik dan aktiviti luar untuk merangsang minda dan jati diri.

Program sehari itu akan memberi murid peluang untuk menghilangkan tekanan dengan aktiviti luar seperti mencari harta karun, kemahiran menghadapi peperiksaan, interaktif, pemikiran kreatif dan kritis, memperkasa salsiah diri selain tip untuk cemerlang dalam UPSR.

Gegar 5A UPSR akan dikendalikan Muhammad Aliff Ahmad Kamal, lulusan Universiti Malaysia Sarawak (Unimas) dan mempunyai pengalaman luas dalam bidang motivasi dan kaunseling.

Beliau pernah terbabit dalam program motivasi pelajar di kawasan pedalaman Sarawak.

Ketika di sekolah rendah, menengah dan universiti, beliau adalah pelajar cemerlang, justeru, pengalamannya boleh digunakan untuk pelajar UPSR.

Proses ketenangan diri melalui solat, doa, ceramah motivasi dan aktiviti luar dapat membimbing pelajar cemerlang dalam UPSR nanti.

Gegar 5A UPSR akan di–adakan secara bersiri bermula Julai dan menjelajah beberapa tempat di negara ini.

Lokasi bengkel juga diubah dari kebiasaannya di dewan sekolah, kini memilih hotel atau chalet yang mempunyai persekitaran lebih tenang dan sesuai untuk program motivasi dan kecemerlangan pendidikan.

Bengkel pertama diadakan di Hotel River View, Muar, Johor (9 Julai), Hotel Midah, Kuala Lumpur (16 Julai), Hotel Seri Malaysia, Ipoh, Perak (17 Julai) dan Hotel City View, Kuantan, Pahang (23 Julai).

Bayaran program sebanyak RM150 seorang dan mereka akan dibekalkan dengan kelengkapan alat tulis, sijil penyertaan selain makan dan minum.

Sementara itu, serentak dengan Gegar 5A UPSR, diadakan juga bengkel Syumul Solat iaitu kaedah solat bestari untuk golongan ibu bapa.

Bengkel ini adalah menekankan kaedah memperkasakan ibadah solat, kelebihan dan kebaikan solat dalam pembentukan sahsiah dan kesihatan diri.

“Selain itu, ibu bapa akan dibimbing melakukan solat sunat khas bertujuan membimbing keluarga untuk memberikan sokongan agama terhadap anak-anak yang bakal menduduki peperiksaan UPSR ini.

“Kesimpulannya, penganjuran program Gegar 5A UPSR ini akan dibuat secara bersepadu, melalui kolaborasi penyertaan ibu bapa dan anak,” katanya.

Bayaran untuk bengkel Syumul Solat ialah RM150.Maklumat lanjut mengenai Gegar 5A UPSR dan Bengkel Syumul Solat, hubungi talian 03-42955393 atau SMS ke talian 010-3240051/010-8314729/013-3229658/013-2749532 atau layari blog, hcds2u.blogspot.com



sumber : myMetro

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...